Saturday, November 8, 2008

Tudor Gheorghe si semi-jurnalistii de la hotnews

Eu nu inteleg, in redactiile din Romania chiar nu exista editori? Textul nu trece prin anumite filtre inainte sa fie publicat? Jurnalistul scrie tot ce-i trece lui prin cap, ca in cazul de fata? O ”cronica de eveniment” care incepe exact ca in tabloidele nationale, cu ”Niste animale!”, continua cu ”se pare” si citeaza pe niste neica nimeni din public. Undeva, prin manualele de jurnalism, eu am citit de ierarhizarea si verificarea informatiilor ca fiind criterii esentiale in redactarea unei stiri. Articolului i se da greutate prin citarea, in cazul de fata, a unui actor, regizor, dirijor si nu prin umplerea cu patru pareri din public
In textul domnului Cosmin Navadaru mi-au mai placut si analogia ”aglomeratie si nervi” - cozi comuniste, precum si exprimarea din acest intreg paragraf: ”Pentru mai bine de doua ore, secventele de teatru propriu-zis s-au combinat cu piesele cantate cu ajutorul orchestrei din spatele actorilor, sub conducerea dirijorului Marius Hristescu. Spectacolul, in regia tanarului Cezar Ghioca, a fost gandit dupa regulile musicalului american, in timp ce actorii au apartinut teatrului craiovean.”

Am fost si eu la musicalul lui Tudor Gheorghe, Omul din la Mancha. Cel mai important aspect, nu au fost batranii care s-au imbulzit la intrare (si pe care btw, nici nu i-am vazut), ci calitatea piesei prezentate si pasiunea pe care Tudor Gheorghe o pune in tot ceea ce face.
A, si inca un lucru important, dar acesta e de ordin personal: din greseala, aveam bilete pentru concertul din data de 3. Cand nu stii ca sunt doua spectacole cu Tudor Gheorghe in aceeasi saptamana si ceri doua bilete la Tudor Gheorghe, e firesc sa primesti biletele la alt spectacol decat la cel pe care vrei sa-l vezi. Pentru a nu va certa doua ore cu parterenul pe tema cine este vinovat pentru biletele gresite, verificati data si spectacolul imediat ce ati cumparat biletele.

No comments: