Wednesday, November 19, 2008

Gaudeaumus - ziua 1

Foarte pe scurt. Am prins doua lansari: volumul 2 din Codul Zambaccian - Termo-panem et circenses si cartea cu numarul 100 din Colectia Literatura Cotidianul, Arhipelagul Gulag.

La standul Niculescu s-au dat limbi la greu. Am aflat ca Adrian Nastase, viitorul presedinte al Romaniei, este cel mai mare premier-ctitor al culturii autohtone; el a ridicat 24 (sau 22 - mea culpa) de muzee. Nu mai stiu daca Augustin Buzura sau Razvan Theodorescu a spus asta. Oricum, dintre cei doi, Theodorescu a lins cel mai mult. Un discurs decent a fost cel al lui Bogdan Theodorescu, in sensul ca a vorbit despre carte si nu a facut campanie. La interventia lui Radu Cazan am plecat ( ma striga datoria). Am ratat si ce a spus Bombonel, insa voi asculta (in curand) interventia aici. Daca as fi stat mai bine cu bugetul, mi-as fi cumparat si cartea (32 de lei), insa am altele mai necesare de cumparat intai.

La Cotidianul, insa, lansarea a fost o placere. S-a vorbit frumos si la obiect. Invitati sa vorbeasca despre Soljenitin si Gulag: Mircea Cărtărescu, Vladimir Tismăneanu, Mircea Mihăieş, Ioan T. Morar, Doru Buşcu şi Cristian Teodorescu. Morar a facut la un moment dat o gafa. Dupa ce a vorbit Mircea Cartarescu, Vladimir Tismaneanu a vrut sa ia microfonul, insa Morar l-a rugat sa "cante" la urma, pentru ca el este cel mai bun. Desi probabil se referea la faptul ca Tismaneanu e cel mai bine pregatit pe domeniu ( preda un curs despre Soljenitin), mi s-a parut ca rugamintea jurnalistului l-a ofensat putin pe Cartarescu, care a ridicat din sprancene. Eu una am rezerve in privinta lui Tismaneanu (cititi aici). Cum a si recunoscut, a venit nepregatit si a vorbit cu multe digresiuni (care nu-si aveau rostul). O relatare obiectiva gasiti in Cotidianul.

Si cam atat pentru azi. Nu prea mare agitatie sau semnaturi. Daca sunteti prin Romexpo si aveti nevoie de un ghid, ma gasiti la Bursa de Contacte Gaudeamnus, stand 234.

No comments: