Wednesday, May 21, 2008

mUE Universitatea Bucuresti

M-am trezit cu fata la cearsaf in dimineata asta. Am o pofta incredibila sa ma revolt si sa injur. Desi am aflat vestea de acum doua zile, nu am avut timp sa rabufnesc. Cum am mai zis, dimineata asta e absolut potrivita.

La Stiinte Politice, in primii doi ani de studiu, avem doar cursuri obligatorii. In afara de limba engleza, care este un curs de labareala mai mult, nu avem posibilitatea alegerii niciunui alt optional. Lucrurile stateau diferit in anul 3, cand studentul putea alege, din aproximativ 30 de cursuri, 5 cursuri care i se pareau lui interesante si dorea sa le studieze. Era un lucru foarte dragut, avand in vedere ca la aceasta facultate nu exista specializari. Astfel, studentul care dorea sa faca mai departe diplomatie isi alegea cursurile care erau legate de Relatii internationale si Teoria Relatiilor Internationale. Cel care dorea sa se axeze pe comunicare politica isi alegea cursurile de markentig politic si asa mai departe. Cum am mai spus era un sistem fain. Eram entuziasmata si ma gandisem deja ce cursuri o sa urmez la anul. Dar ce s-a gandit Consiliul Facultatii zilele trecute? Nu avem suficienti bani (desi au marit din nou taxa scolara!), de ce sa platim noi 30 de profesori cand putem plati doar 5? Da-i dracu pe studenti, studentul este mic si nesemnificativ si n-are ce sa faca. Lasa faptul ca ne credem cea mai occidentala facultate din Romania. Oricum noi suntem cei mai tari. (Vezi Barbu, Preda, Avramescu) Asa ca ne-au bagat, cu de la ei putere de alegere, 10 cursuri obligatorii pentru anul viitor. Cate unul din fiecare domeniu, ba un relatii internationale, ba o comunicare politica, un drept consitutional, un melting pot de fapt.
Drag Consiliu al FSP, asa cum zicea si o colega de-a mea, studentii dumneavoasta va invita sa va duceti la dracu!

Acelasi rahat cu specializarea e si la FJSC. Desi am fost informati ca vom face trunchi comun de studii doar in primele trei semestre, au trecut deja patru semestre si tot nu suntem "specializati". Primele doua semestre, de introduceri, in pr, presa scrisa, publicitate, au fost suficiente pentru ca cei mai multi sa isi exprime afinitatile. Dar nu, eu vreau sa fac mai departe presa scrisa si sunt obligata sa citesc in continuare cinspe carti de pr. Altii lucreaza deja in pr si vor sa faca pr mai departe, dar trebuie sa scrie in fiecare saptamana articole pentru Genurile Presei Scrise.

De birocratie nici nu mai vorbesc. Vreau sa-mi echivalez si eu un amarat de examen. Pentru echivalare, trebuie sa platesti o taxa la facultatea de Drept, trebuie sa duci la facultatea de unde vrei sa-ti echivalezi o cerere ca vrei si tu foaia matricola, impreuna cu chitanta ca ai platit taxa si o cerere de echivalare semnata de profesorul de la cealalta facultate. Complicat, dar nu destul. Idee e ca profesorul al carui examen vreau sa-mi echivalez nu vrea sa imi semneze cererea pana cand nu ii duc foaia matricola. Foaie matricola pe care nu pot sa o scot fara semnatura lui. Frumos, nu?

Faptul ca traim in Romania, chiar ne ocupa tot timpul. Si ma gandesc cu amar, cu ce-am gresit, eu ca embrion, ca m-am nascut roman? De ce nu m-am nascut si eu francez, britanic, suedez?

1 comment:

Anonymous said...

Vezi ca e "melt", nu "meelt"