Tuesday, February 12, 2008

Hard adventure - part 2

Postul acesta nu are farmec fara citirea in prealabil a partii 1. Cum spuneam mai jos, ne-am urcat in tren spre Bucuresti. Trenul arata jalnic, canapelele din asa-zisa piele maro, erau murdare si imbibate pana la refuz cu miros de traspiratie. Am injurat CFR, ai dracu' de hoti, am dat 200 de mii pe bilet (cu reducere) si uite ce conditii de cacao sunt. Ma rog, ne-am resemnat si ne-am asezat. In fata noastra, in compatiment, era o tipa blonda, inalta, careia i-as fi dat vreo 24-25 de ani, dar am aflat mai tarziu ca fata era inca la liceu, si inca o femeie, de vreo 45, 46 de ani, grasa, bine facuta, cu ochelari, si caciula de blana alba pe care a tinut-o in cap tot drumul. Tipa blonda tacea. In asteptarea somnului, eu cu Iuli ne-am apucat sa vorbim de chirie, case si facturi. Atat ne-a trebuit. Femeia s-a bagat in seama cu noi si o ora a vorbit incontinuu de credite, giranti, nemaipomenita fiica-sa, care-i asa o chibzuita la bani, munceste, face a doua facultate si in curand se casatoreste. Noi tampeam, abia o mai ascultam, tipa din fata dadea semne crunte de plictiseala. O intrerupe brusc si se vaita "vaaai, stiti cumva la cat ajunge la Ploiesti?". Femeia:"Pai pe la 11 si 20 cam asa". Eu foarte pasiva:"Nu are cum, la 23.15 ajunge in Bucuresti". Femeia din fata sta putin, se gandeste:" Trenul asta nu trece prin Bucuresti". Eu: "Ba da. Uitati am bilete." Si scot biletul si-l arat. Femeia se panicheaza, scoate si ea biletul, tipa blonda il scoate si ea. "Nu, domnisoara, uitati, e personalul de Ploiesti". Noi, fara prea multa convingere:"nu, e rapidul de Bucuresti....Scrie si pe tren Bucuresti, si-am intrebat si-un om inainte sa ne urcam daca merge spre Bucuresti". "Nu, rapidul de Bucuresti era tras mai in fata, v-ati urcat in personal". Nu-mi vine sa cred, nu am incurcat niciodata trenul, si merg frecvent. Ma pun pe ras. Iuli se albise tot la fata, se panicase, "ce ne facem, ce ne facem". Ne gandim ca nu-i nimic grav, luam un tren din Ploiesti spre Bucuresti. Ne linistim. In 10 minute vine Nasul, ii explicam situtia si e intelegator la bilete. "Ia, zi, domle', de ce scrie Bucuresti pe tren, daca merge la Ploiesti?", intreaba Iuli. Raspunsul nasului a fost genial: "Pentru ca vine de la Bucuresti"=)). Il punem sa se uite la mersul trenurilor....nu mai circula niciun tren spre Bucuresti pana maine dimineata. Primul tren era din Ploiesti Vest la 4.32. Iuli o suna pe maica-sa, sa vina cu masina sa ne ia. E tarziu, maica-sa nu poate. Nu cunoastem pe nimeni dispus sa vina in Ploiesti dupa noi. Ne resemnam, 5 h de asteptare in gara, nu-i chiar asa mult. Stam la un bar din gara, nimic mai simplu, imi zic.
La 11 am ajuns in Ploiesti. Ne dam jos din tren si cautam o buda.

No comments: