Thursday, November 15, 2007

Saratele

Zilele trecute am afirmat pe blogul lui Toni Momoc ca oamenii destepti nu dau la FJSC. Ma simt datoare sa explic si, oarecum, sa-mi cer scuze colegilor care s-au simtit jigniti. Bineinteles, afirmatia a fost cat se poate de subiectiva si facuta dupa un seminar cu Petcu, cand, dupa ce proful ne-a cerut insistent sa punem referinte bibliografice la referate, am auzit intrebarea: "ce sunt alea referinte bibliografice?". Sa nu-ti vina sa-ti dai cu ceva in cap cand auzi o asemenea intrebare de la un student in anul 2? Mi-am amintit si de sintagma "incurcandu-li-se limbile in gura" scrisa fara cratime pe tabla si de discursurile puerile ale unor studenti la seminar. De multe ori m-am intrebat cum au intrat anumite persoane la fjsc (avand in vedere ca admiterea e totusi grea) - iar anumite nu reprezinta un numar mic. M-am intrebat si ce caut eu la fjsc. Imi place competitia, ma stimuleaza sa invat/stiu cat mai multe, iar la fjsc rar se poate vorbi de competitie (ah, nu ma refer la competitia pentru note, pentru ca genul acesta exista si trebuia sa se opreasca in generala). Facultatea asta m-a dezamagit de mai multe ori. Si din punct de vedere organizatoric, dar si din punct de vedere didactic. Nu-mi place modul cum se desfasoara seminariile. Anul trecut am avut seminaristi dezinteresati si slab pregatiti. Veneau in fata noastra si practic nu aveau nimic de spus. Unii, nici macar nu stiau despre ce este vorba, nu stiau sa raspunda la intreabri! (si nu ma refer la una, doua intrebari, pentru ca e normal sa nu stii totul si sa ai nevoie de o documentare mai aprofundata, ma refer la intrebari simple, din curs). 2h ascultam referatele luate copy-paste mai stiu eu de unde. Ne-au fost acceptate referate fara referinte bibliografice, ba, mai mult, nimeni nu a parut sa puna accent pe ele. Seminarul de tehnici de redactare, care e fundamental in facultatea asta, a fost practic inexistent, dl Lucian Sarb fiind prea ocupat ca sa dea pe la scoala. Anul acesta, lucrurile stau mai bine. Mult mai bine as zice. Si ma bucur enorm cand am in fata un profesor bine pregatit. Pacat ca a ramas sistemul de prezentare a referatelor, care ne induce o plictiseala groaznica; nimeni nu e interesat de ce a scris (copiat) colegul respectiv. Mi-au placut seminariile lui Horea, pentru ca sunt altfel. Imi place profa de etica si Momoc.
Mi-am permis sa critic Fjsc, pentru ca am un termen de comparatie - Fsp. Si aici sunt oameni masa, disfunctii administrative si profi plictisitori. Dar, la fsp exista reguli foarte stricte impotriva plagiatului (niciun student nu a intrat in examen cu un referat copiat), bibliografia pentru examen este prezentata de la inceputul anului, si nu exista goana dupa note, ci goana dupa cunostinte. Comparand studentii fjsc cu cei fsp, mi-am permis sa spun ca oamenii destepti nu dau la fjsc.
Ps: dupa cum vedeti, am folosit un limbaj informal si nu m-am domnit cand am vorbit de profesori. Respectul pentru un profesor nu sta in reverente, - am observat ca multi studenti vorbesc despre profesor cu "ala" chiar si atunci cand il respecta, dar cred ca un minim de bun simt e bine venit :)
Ps2:nu ma cred vreo destepata sau am pretentii de superioritate, dar e o crima sa vreau sa fiu inconjurata de oameni bine pregatiti de la care sa am ce invata?

2 comments:

Anonymous said...

Nu stiu cine esti, dar imi place cum vorbesti! Si nu o zic pentru ca ai vorbit de bine de mine. Partea trista e ca suntem atat de putini, noi cei care vedem lucrurile astfel! Partea buna e ca inseamna ca avem de lucru!

Mihai Martin said...

Nu mai tipari retractari de gen! :P

Lasa... cine nu intelege de la inceput nici nu merita scuze sau explicatii. Oamenii ar trebui sa aiba si simtul umorului!

...uite ca mi se raspunde si intrebarii de pe limba. Esti in anul II.